اعضاء مجمع هيئت هندبال استان، ابولفضل خوشنويس را براي سكانداري ورزش هندبال انتخاب كردند.

به گزارش روابط عمومي اداره كل ورزش و جوانان استان يزد ، مجمع هيات هندبال استان يزد به منظور انتخاب رييس جديد اين هيات ورزشي امروز يكشنبه بيست و ششم شهريورماه با حضور رييس فدراسيون هندبال جمهوري اسلامي ايران و ساير اعضاء در سالن كنفرانس اداره كل ورزش و جوانان استان يزد برگزار شد.

محمد علي آزادي، ابوالفضل خوشنويس و سيد علي ضياء كاشاني سه كانديداي اين مجمع انتخاباتي بودند كه در پايان خوشنويس با كسب يازده راي از مجموع نوزده راي ماخوذه براي مدت چهار سال به عنوان رييس هيات هندبال استان يزد معرفي شد.

ضياء كاشاني رييس سابق هيات هندبال استان در اين مجمع تعداد هشت راي را به خود اختصاص داد و آزادي نيز از همان ابتدا به نفع خوشنويس از كانديداتوري انصراف داد.

جلال كوزه‌گري رييس فدراسيون هندبال كشورمان در اين مجمع ورزشي توجه به ورزش دانش آموزي را مورد تاكيد قرار داد و گفت: پايه و اساس ورزش هندبال در مدارس شكل مي‌گيرد و بايد به اين بخش توجه بيشتري شود.

وي پتاسيل‌هاي هندبال موجود در استان را زياد خواند و افزود: اما بايد ديد كه تا چه حد از اين استعدادها بهره گرفته خواهد شد و اين با تامين زيرساخت‌ها و انجام حمايت‌هاي مادي و معنوي محقق مي‌شود.

رييس فدراسيون هندبال جمهوري اسلامي در ادامه با تاكيد بر ورزش بانوان، اظهار نمود: بايد به هندبال بانوان به همان نگاهي كه به ورزش آقايان مي شود، نگاه كرد چرا كه خوشبختانه با همين نگاه امروز شاهد ارتقاء چند پله‌اي هندبال بانوان كشورمان در سطح آسيا هستيم.

كوزه‌گري در رابطه با توسعه ورزش همگاني نيز خواستار تشكيل كميته همگاني در هيات هندبال استان و توجه خاص به اين بخش شد.

"عباس دهقان" مدير كل ورزش و جوانان استان يزد هم در اين مجمع انتخاباتي از هندبال به عنوان يك ورزش جذاب و مفرح مدرسه‌اي ياد كرد و گفت: استان يزد از استعدادهاي بالقوه‌اي در اين رشته ورزشي برخوردا است ولي متاسفانه تاكنون اقدامي در زمينه تامين برخي زيرساخت‌هاي اين ورزش در استان صورت نگرفته است.

وي با اشاره به مصوبه‌ي ايجاد فضاي اختصاصي براي هر هيات ورزشي استان در شوراي معاونين، از ساخت سالن اختصاصي براي ورزش هندبال به عنوان يكي از ماموريت‌هاي اداره كل ورزش و جوانان استان يزد ياد كرد.

دهقان هندبال را از ورزش‌هاي اولويت‌دار استان يزد خواند و توقعات از اين رشته‌ي ورزشي در استان را بالا دانست.

مدير كل ورزش استان از طرح موضوع تدوين سند راهبردي ورزش استان در شوراي برنامه‌ريزي و توسعه استان در روز گذشته خبر داد و گفت: خوشبختانه اين سند مورد موافقت بسياري از اعضاء شوراي استان قرار گرفته و اميدواريم با تصويب اين سند در جلسات آتي، از ان به عنوان چشم‌اندازي روشن براي ورزش استان بهره گرفته شود.

دهقان در پايان نيز با بيان اين كه هندبال كشور از استعدادهاي خوبي بهره‌مند است، ابراز اميدواري كرد: هندبال كشورمان با ايجاد برخي تغيير نگرش‌ها و برنامه‌ريزي‌ها در سطح كشور، همچون واليبال نه تنها در سطح آسيا بلكه در عرصه‌هاي جهاني خوش بدرخشد.

گفتني است؛ براساس نتايج طرح تدوين سند راهبردي توسعه ورزش استان يزد هم‌اكنون حدود يكهزار و 800 ورزشكار سازمان يافته در رشته هندبال در سطح استان فعاليت دارند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا